Gelrad P, Samsampour S. Investigating the opportunities and challenges of entrepreneurial sales of aquatic animals in the Persian Gulf with the E-Commerce approach (Bandar Abbas city). J. Aqua. Eco 2018; 7 (4) :112-123
URL:
http://jae.hormozgan.ac.ir/article-1-604-fa.html
گلرد پروانه، صمصام پور صادق. بررسی فرصتها و چالشهای کارآفرینی فروش آبزیان شیلاتی حوضه خلیجفارس با رویکرد تجارت الکترونیک (شهرستان بندرعباس). مجله بوم شناسی آبزیان. 1397; 7 (4) :112-123
URL: http://jae.hormozgan.ac.ir/article-1-604-fa.html
چکیده: (3203 مشاهده)
صنعت پرورش و فروش آبزیان معرف یکی از بزرگترین تجارتها در بخش مواد غذایی جهان است. در آبهای خلیجفارس بیش از ۴۰۰ گونه ماهی زندگی میکند که اکثراً مصرف غذایی دارند. فروش الکترونیک آبزیان میتواند بهعنوان یک عرصه جدید منجر به ایجاد فرصتهای شغلی مناسب در شیلات گردد. مطالعه حاضر با هدف بررسی روند تجارت الکترونیک آبزیان در شهرستان بندرعباس صورت گرفت. جامعه آماری شامل شرکتهای فناور و فعال در زمینه تجارت الکترونیک فروش آبزیان مستقر در مرکز رشد هرمزگان بودند. مطالعه حاضر بهطور مقطعی و در سال 1396 انجام گرفت و ابزار جمعآوری اطلاعات در پژوهش حاضر پرسشنامه بود. نتایج نشان داد که بیشترین سهم فروش مربوط به ماهی (3/62%) میباشد. همچنین، تنوع گونههای ماهیفروشی توسط شرکتهای مورد بررسی بالا بود و بیشترین سهم فروش در میان ماهیان به ماهی هوور (3/20%) و هامور (20%) تعلق داشت. وجود بازار پویا و سراسری را میتوان نقطه عطف و فرصتی مناسب برای بهبود عملکرد و پیشرفت در شرکتها دانست. همچنین بررسیها نشان داد که تجارت الکترونیک و فروش آنلاین آبزیان در استان هرمزگان میتواند نقش بسزایی در بهبود کارآفرینی در استان داشته باشد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى انتشار: 1397/1/26